Veröffentlichungen
Bastian, A., König, J., Ross, N., Klee-Schramm, I., Sommer, D., Strauß, S., Rott, B., Kaiser, G. (2025). Teacher competence in inclusive mathematics education: Examining the effects of an innovative professional development program on teacher noticing. Research Square [Preprint]. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-5752892/v1
König, J., Kaiser, G., Bastian, A., Weyers, J., Buchholtz, N., Ross, N. (2025). Teacher noticing in inclusive mathematics education: Analyzing its structure and expert-novice differences using a novel video-based test instrument. Research Square [Preprint]. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-5738066/v1
Ross, N., Kaiser, G., Bastian, A., Weyers, J., Strauß, S., Klee-Schramm, I., Buchholtz, N., Rott, B., Melzer, C. & König, J. (2025). Teacher Education and Development Study – Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit. In K. Beck, R. Ferdigg, D. Katzenbach, J. Kett-Hauser, S. Laux & M. Urban. Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Kompetenzen – Entwicklungsdimensionen – Fachdidaktik (Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung, Bd. 1). Münster: Waxmann.